Gratis uurtjes, geen factuurtjes
Als je net begonnen bent met ondernemen, kan investeren in je bedrijf een behoorlijke uitdaging vormen. Er moet een heleboel gebeuren, de miljoenen stromen nog niet direct binnen en ALLES kost geld. Ik weet het, ik herinner me die momenten maar al te goed. Ik herinner me ook dat mensen om me heen, vaak mede-ondernemers, me in mijn begintijd een klein stapje verder hielpen. Hoe? Door hun expertise in te zetten, zónder er iets voor terug te hoeven. Omdat ik daar al die jaren later nog steeds dankbaar voor ben, ga ik nu zelf iets doen om het leven van startende ondernemers makkelijker te maken.
Ik ga gratis uurtjes uitdelen.
Elke week plan ik een uur in om iemand te helpen met het realiseren van zijn of haar webteksten, blogposts, of andere teksten. Aan wie deel ik die gratis uurtjes uit? Aan startende ondernemers die baat hebben bij een tekstueel zetje in de goede richting, maar er simpelweg het geld nog niet voor hebben (wat overigens niet hetzelfde is als het er niet voor over hebben).
Bij dat zetje in de goede richting kun je denken aan een uur brainstormen over de structuur van je website, nadenken over een tone of voice die écht bij je past, ideetjes spuien voor je blog, feedback geven op je webteksten of ze simpelweg nalopen op taalfoutjes.
Als jij zo’n startende ondernemer zonder budget bent en wat hulp van een copywriter wel heel goed kunt gebruiken, mag je me een e-mail sturen. Daarin laat je me in een paar regels weten wat je doet, waarom zo’n gratis uurtje bijzonder goed aan jou besteed is, waarbij je precies hulp nodig hebt en of je zelf al bepaalde ideeën of teksten hebt waarover ik met je mee kan denken.
Ik hoef er echt niets voor terug. Je mag me na afloop altijd bellen of mailen om te vertellen wat je ervan vond en of je er iets aan hebt gehad. Maar het hoeft niet.